Hoe werkt het?

In slechts 3 stappen kunt u een akte van verdeling aanvragen. Op deze pagina kunt u lezen wat u moet doen en wat u van ons kunt verwachten.

Stap 1

Aanvragen

U vraagt online de akte van verdeling aan. Met deze aanvraag geeft u ons opdracht voor het verzorgen van de akte van verdeling en verklaart u zich akkoord met de voorwaarden van Startaktevanverdeling.nl. Wij nemen telefonisch contact met u op om de verdeling met u door te spreken en vragen u de benodigde stukken en gegevens aan te leveren.

Stap 2

Conceptakte

Per mail ontvangen u en uw ex-echtgeno(o)t(e)/-partner een concept van de akte van verdeling en onze factuur voor de werkzaamheden. U laat ons weten of u akkoord bent met de inhoud hiervan, zonodig passen wij de akte aan. Vervolgens regelt u het ontslag bij de bank, of (bij oversluiting) uw nieuwe hypotheek. U geeft vooraf aan wat in uw geval van toepassing is.

Stap 3

Ondertekening

Nadat wij de akte van ontslag hebben ontvangen en u onze factuur betaald heeft, wordt de akte van verdeling getekend. We schrijven de akte in bij het Kadaster en controleren de inschrijving. Wij sturen een afschrift van de akte naar de bank, zodat ook de hypotheek op één naam wordt gesteld.